dissabte, 10 de gener del 2009

Puigllançada

CREUETA – PUIGLLANÇADA

Es surt del coll de la creueta, seguint una pista amb barrera SW. El més senzill és seguir la pista.
Sense deixar-la va pla avall, fins arribar a la jaça barraca de Rus.
La pista continua cap la collada de les Tortes, sota del Puigllançada. No hi ha cap camí definit, doncs cadascú , ha de fer – ho com li sembla millor. Pujar pel dret és força costos, possiblement el menys costerut és pujar per la costa del Mig, cap l’amorriador de Rus, anant a buscar la carena que ve de les pistes d’esquí Alabau (pla de Niella). Pujant per la costa Geperuda al cim hi ha una petita baixada, que seguint el camí del mapa de capçalera s’escapa cap al torrent de l’euga blanca. Però és una pujada dura es un desnivell de 500 m. picats.
Per baixar camp a traves gaudint una mica més del país, pel vessant S. i de volta al coll de les Tortes i desfent camí fins el coll de la Creueta

Tècnica
Dificultat. Fàcil +
Desnivell acumulat : + 658
Distancia: 13,13 Km.
Durada: 4 /5 h.
Època: millor quan no hi ha neu
Recomanacions: cal portar aigua a la barraca nova de rus hi ha una font.

Curiositats:
El Puigllançada és una muntanya que gairebé es veu des de tot arreu, està en una situació estratègica, per dir-ho d’una manera clara és al mig. Pirineus, Prepirineus.
El camí excepte l’ascens que s’ha de fer camp a treves, la resta es una pista forestal amb molt bon estat però no hi deixen passar vehicles de cap mena,
La barraca de Rus esta compost per una casa del pastor i una quadra de construcció recent on hi ha una font al hivern pot ser gelada i no raja.
A la dècada dels 60 S. XX, si feren unes feixes per tal de plantar-hi pins, com en altres llocs dels Pirineus, de la barraca de Rus fins el coll de les Tortes, es feren les feixes però el pins no foren plantats, o no van sobreviure. En els llocs de feixes fa de mal caminar, s’abandonen ja força amunt.