dilluns, 23 de novembre del 2009

Muntanyes del Ripollès - la Berruga

La sortida es del refugi de les Planelles ( Montgrony).
Es comença seguint la pista fins Coll Roig. A llevant del coll hi ha una fita quadrada de terme, aquí s’inicia un sender al principi un xic de mal seguir, però passats el 50 m. es l’únic a seguir, puig la resta es vegetació. (hi ha marques vermelles).
S’arriba als plans de Monegals, que cal travessar sempre al E. fins trobar una pista (ve de Pardinella) seguint la pista E. fins que s’acaba al pla de Faners. Aquí comença una pista camí que va marxant planera, quan arriba a un altre pla sobre el single, en un roc hi ha una pintada, amb un angle de 330º de brúixola, ens encara a una petita carena on hi ha alguna fita, amb tendència anar N.NW. fins trobar un xorranc el que cal seguir un quants metres, en una clariana, tornat cap W. es troba el cingle amb unes pintades, a partir d’aquí el camí ja es fresat i fa de bon seguir. Quan el camí es difumina podem pujar dret amunt i se surt al cim de la Berruga. Seguint al W. per un tallafocs baixa fins a Coll Pan, enant el camí de la vessant S. cap a Coma Ermada, un cop al ras seguir de pla travessant el torrent sec, anem a buscar el camí que baixa de Costa Pubilla. Un cop trobats els plans, cal anar sempre pel cantó E. de la carena sovint travessarem unes roderes, fins trobar una fita que porta a un corriol cap el Coll de les Eres, i el torrent de la Vaca Morta, el corriol va sempre per el cantó esquerra i una mica amunt del torrent, arribant així a la pista on em començat cap el refugi de les Planelles.

TÈCNICA.

Dificultat. Fàcil + trams sense camí
Desnivell. 623 m.
Distancia. 12 Km.
Durada. 4 h
Època. Al hivern pot haver-hi trams dificultosos

CURIOSITATS.
Descrit a altres rutes com pels vols de Montgrony, o Gombrèn - Gombèn (Per Montgrony, Monegals i Pardinella)
Pla de Feners es un ampli pla que pertany a la casa de Pardinella, entre el termes de Campdevànol i Gombrèn, nomenat pels bolets.
Avui el camí de Coll Pan cap a Montgrony, es marcat amb pintura groga seguint el criteri de molts camins del Ripollès. Gestionats per Itinerària A mes també hi ha senyalització vertical indicant direcció i horaris. (una mica inflats).