dijous, 19 d’agost del 2010

Posets




Pujada al Posets, celebració del 50 aniversari de Grup Excursionista de Campdevànol, 18 i 19 de juliol 2009
Sortida de Campdevànol amb cotxes particulars el dissabte de bon matí, amb el

vehicle fins la cascada d’Espigantosa. I pujada fins el Refugi Àngel Orús, on ferm nit amb molta més gent de totes bandes, després d’un sopar de mongetes seques estofades ( Gasos) a dormir mirant qui més roncava
Al matí després d’esmorzar una mica 2/4 de 6 motxilla i amunt que fa pujada, amb
gresca i patiment. Al arribar a la canal fonda vam trobar la neu possiblement va ser una sort puig la pujada,va ser més fàcil per la neu amb grampons que per les pedres. Com que no tothom portava grampons uns quans es van quedar, la resta posar ferros i amunt, la congesta estava partida, per tant treure ferros rocs amunt fins l’altre tros de congesta tornar a posar ferros fins el Collado del Diente. Desprès de patir força per les tarteres a arribem al cim cansats però contents fotos descans i menjar
una mica i tornar de baixada.

Un altre cop a les congestes ja valents alguns baixaven sense grampons, la neu ja s’havia estovat un xic, tombada per aquí i rebolcada per allà deixarem la neu enrere. Al travessar el rec pararem una mica per fer una infusió colombiana o peruana, certament fora reconfortant no se quins ingredients portava.
Del refugi Àngel Orús fins la cascada d’Espigantosa es fe certament pesat no arribàvem mai mes a baix. Sobre les 5 de la tarda veiem el cotxe !Al•leluia!
Curiositats Tot el personal de Campdevànol no vam caber a la mateixa habitació, en Joan, la Mari i la seva filla Anna van dormir en un altre lloc al matí en Joan es cagava en tot un roncaire no l’havia deixat dormir de tota la nit, estava aixafat al començament per que al arribar al Collado del Diente diu pugem al diente? cosa que jo em vaig negar ja no estem per aquestos “trotes”
Jo em vaig quedar a Benas no fora capaç de agafar el cotxe i tornar, com feren alguns em vaig prendre uns dies per fer una mica més de muntanya