dimecres, 18 de gener del 2012

Vall de Remuñe

Amb cotxe per la carretera A139 gairebé a 200 m. abans del final de la carretera.
Surt un camí (indicat per un cartell) en principi es rocallós, però tot seguit, es de terra passant per uns pins i nerets, continua per uns mulladius sempre ven fresat i guiat per fites i dues franges paral•leles de pintura marró, de mica en mica el camí va pujant i passant per sobre el riu, hi ha trams que el sender es prou pedregós i costerut, però de bon seguir puig es molt trepitjat. Ja molt amunt trobem una palanca, continuem per la riba esquerra del riu tal com veníem. Fent una pujada s’arriba a un torrent que baixa d’un salt d’aigua, per travessar-lo ho farem de la millor manera possible, hi ha èpoques que hi baixa força aigua. Ens encarem ales agulles de Remuñe, al arribar a un pla que sembla un ibón ple de sediments ibonet, hi trobem uns troncs que fan de passarel•la, ja a l’altre banda perdem el camí però cal anar cap el S.E. ens guia una mica de coll al arribar al primer ibón petit el camí torna a ser evident encamina cap el ibón gros el sender passa pel costat de l’aigua.Ja passat l’ibón el camí es tona costerut i pedregós amb zones de grans roques va seguint el des embasament del ibón, fins arribar al riu de Remuñe on hi ha la palanca. que havíem vist pujant, sols cal travessar-la i desfer el camí de pujada

Tècnica
Desnivell màxim 487 m
Dificultat. Fàcil
Distancia. 7.5 Km
Durada. 4. 30 h.
Època. Per veure flors la primera quinzena de juliol

Curiositats
Al que li agradin les flors es la millor vall de la zona de Benas, amb un riu d’aigües cristal•lines.
Les flors més significatives lilium pyrenaicum, gentiana burseri, dactylorhiza majalis rhododendron ferrugineum entre altres, el lilium pyrenaicum es dels llocs on floreix més tard, surt al mig dels rocs baixant dels ibons i es una canal molt ombrívola
Al vessant S. sobre els ibons encara i persisteixen les congestes.
Es un dels llocs menys freqüentat, si es pot dir d’aquesta manera. Per que enlloc es poc freqüentat, i al juliol encara menys.