dijous, 1 de març del 2012

Muntanyes del Ripollès-Castellar de N'hug

Montgrony - Castellar de n’Hug. I tornar
Surtin de Montgrony per la pista d’accés al Santuari, al arribar als Camps de
Montgrony seguir per la pista de terra (indicadors G.R. 3) passar per les cases de les Viles Xiques, Viles Grosses i Maians. En definitiva seguir la ruta del Coll de Remolo fins S. Joan de Cornudell. Continuant per la pista fins la carretera del coll de la Creueta. Seguir la carretera en direcció S. fins el camp de futbol vorejant el camp per l’esquerra la pista porta al poble de Castellar. Per tornar ho farem per el carrer que surt al costat d’una botiga de records, es el camí original, que porta al camp de futbol a partir d’aquí desfarem camí

Tècnica.

Dificultat: Fàcil
Desnivell: 490 m.
Distancia: 15.3
Durada: 4 h.
Època: tot l’any
Curiositats
Castellar de N’Hug a part de ser un poble típic dels Pirineus i tenir una botiga a cada pas, comestibles, records, restaurants, i com no les fonts del Llobregat, o sia abocat al turisme. També hi ha una església romànica del S XI amb porta amb doble arc adovellat. La porta de fusta força malmesa te la forja dels ferros bonica i ven conservada.