dilluns, 5 de març del 2012

Muntanyes del Ripollès- Monegals- Pardinella

GOMBRÈN – GOMBRÈN (Per Montgrony, Monegals i Pardinella)

Plans de Monegals
Sortida de la plaça de Gombrèn i pujant a Montgrony pel camí natural, passant pel oratori de Sant Francesc, la mollera que segueix i camí amunt fins arribar al Santuari de Montgrony. Pujant les escales i saludant la Verge, sortim al pla de Sant Pere. Cal seguir la ruta descrita com vols de Montgrony pujant al coll de Mancillo i fent pista forestal a coll RoigA llevant del coll hi ha una fita quadrada de terme, aquí s’inicia un sender al principi un xic de mal seguir, però passats el 50 m. es l’únic a seguir, puig la resta es vegetació. (hi ha marques vermelles), que porten als plans de Monegals. Al final dels plans es trop una pista cal seguir-la de baixada SE. tot i que fa marrades no cal deixar-la fins prop de Pardinella. On a l’esquerra hi ha una grossa roca. Continuant cap al W seguint les marques de GR3 que porten al coll de Pardinella on cal deixar-les a la banda S. del coll es trop un ample camí que va al coll de la Cirera, al sender va al S. estret i en algun tram intuïtiu, en altres un xorranc fet per l’aigua. Fins el coll de Jubilars, amb bona pendent pel cantó W. amb trams força embardissats, va cap el repetidor de TV de Gombrèn, i arribant al lloc de la sortida, pel mig de les cases i darrera l’Església.
Tècnica:
Dificultat: Caminada senzilla, es faci per on és faci, el camins són prou fressats.
Desnivell: 639 m.
Distancia: 11.15 Km.
Durada: 3 h 30 m.-4 h
Època: Tot l’any.
Recomanacions; L’aigua escasseja, fins la font de la Bauma. Cal tenir en compte algun filat espinós.

Font de la Bauma Pardinella
Curiositats: Fins a coll roig ja s’ha descrit en altres caminades. Caldrà descriure quelcom a partir d’aquí
Els plans de Monegals; situats darrera el puig de Sant Pere. Pertanyent a Pardinella. Hi ha les runes d’un antic mas que es despoblà a mitjan del S. XIV i fou poblat de nou entre els segles XVIII i XIX. Diu la llegenda que en aquests plans hi havia un monestir Benedictí, de on baixaren el monjos que fundaren el monestir de Ripoll.
La pista forestal que va de Monegals a Pardinella fou construïda com la majoria per desemboscar. Te el seu inici a l’Empalme i la fi al pla de Feners. Però sota Grats hi ha una reixa per tancar el pas, sols s’hi passa a peu.
Abans d’arribar a Pardinella hi ha la Font de la Bauma amb una taula les cadires són bolets.
Baixant el coll de la cirera, el camí passa per una avellaneda, força espessa