divendres, 11 de setembre del 2009

Muntanyes dl Ripollès- Coll de Jou- Sant Amand

Sortida de Coll de Jou pista encimentada de Bruguera a Ogassa.
Abans de passar el pas canadenc cal anar al S. per la dreta del filat, pujant carena amunt fins trobar una pedra grossa, girant al SW. Hi ha una altre pedra a l’entrada dels pins (marca vermella) a partir d’aquí el sender es completament fresat i excessivament marcat de vermell, el camí travessa el cingle tros una mica costerut per arribar al pla de Pena sobre el cingle cal girar a l’E. sempre marcat amb pintura. Una mica amunt hi ha un pi gros amb dos cimalls el de l’esquerra tombat 90º respecte l’altre, aquí cal seguir la carena enfilant-nos una mica, fins trobar la carena principal la que va fins el cim del pic, per anar al mirador Creu, cal baixar al pla i pujar al peu de la creu.
Per baixar ho farem pel mateix camí.

Tècnica.
Dificultat. Molt fàcil
Distancia: 3 Km.
Desnivell: 223 m.
Durada. 45 min pujada
Època. Tot l’any. Al hivern la pista por ser impracticable a causa de la neu.
Recomanacions. Portar binocles i tenir temps per gaudir de la vista i la tranquil•litat del cim.
Curiositats.
El cim de Sant Amand es un mirador excepcional de Ripollès Sud, cap el N. els pins i el Taga no permeten la vista.
Sota els peus hi ha el coll del Vent i Saltor.
La creu ha estat portada pel centre excursionista de Ripoll. En principi hi havia una creu de fusta però el 1978 va ser canviada per l’actual.
A coll de jou hi ha un refugi forestal lliure, molt usat als anys 60 de passat segle puig no hi havia la pista, calia pujar a peu fos pel cantó que fos.
Al mig dels boixos sobre el refugi hi ha la font de Coll de Jou amb abundància d’aigua tot l’any.
Quan el camí s’endinsa al bosc comença per pins tot seguit d’una exuberant fageda.
Centre de la llegenda del comte Arnau de Mataplana.