dimarts, 22 de febrer del 2011

Pic d'Alba 3.117 m.

Pic d’Alba Vall de Benasque
Sortida amb bus del vado del hospital, cap a la Basurta.
Agafar camí al refugi de la Renclusa, girar cap W. en direcció als ibons de la Renclusa cal travessar el torrent del mateix nom fins els ibons hi ha un petit repetxo sempre pel marge esquerra del riu, per travessar hi ha una palanca fins aquí tot fàcil al deixar el ibons sempre mirant la tuca Blanca de Paderna (hi ha fites) fins travessar el torrent d’Alba i portant-lo a la nostra esquerra fins deixar-lo i encaminant-nos cap a la cresta de la Tuca Blanca fa un coll a 2935 m. continuant per la carena fins sota el pic on hi ha un petit camí que tot pujant cap S. W. amb un parell de giragonses porten al avant cim, per fer el cim cal arrapar-se a la roca passant per sobre un buit important, em fet cim.
La baixada, reculem el tros de cresta que em fet, fins arribar per on em pujat per el cantó dels ibons d’Alba hi ha una canal molt dreta però fàcil, puig es sorra i grava, acabada la canal tot i l’estiu encara hi ha neu o glaç. D’aquí avall comença un calvari doncs tot es roca solta la que s’ha de saltar d’una a l’altre això cansa i trenca els genolls quan es possible cal deixar les roques i baixar per l’herbat, es menys cansat i trenca menys les cames, no hi ha cap camí suficientment definit. Al arribar al ibon inferior, cal donar la volta fins arribar a la sortida d’aigua on s’esmuny i torna a sortir a les fonts d’Alba. A partir d’aquí el camí es molt fresat puig la gent ja hi puja més. Passant per les planes de sota el turonet d’Alba, el sender s’endinsa a la canal del turonet, un petit tram per fer una petita grimpada. Baixem fins trobar el camí de que va del Baños al Hospital. Hi ha dues opcions seguir el camí o anar als baños i tornar al vado del hospital per una pista forestal. Com el cansament es prou acusat agafem la segona la segona opció.
Arribats al vado cotxe i cap a Benasque.
Tècnica
Desnivell màxim 1477 m
Dificultat. Difícil
Distancia. 14.5 Km
Durada. 9. 30 h.
Època. Millor a l’estiu, començament de tardor quan no hi ha neu
Recomanacions portar aigua i material per qualsevol imprevist es molt alta muntanya.
Curiositats.
La zona dels ibons de la Renclusa si poden veure moltes marmotes es zona herbada per tant de bon caminar i com hom no esta cansat encara gaudeix del país
A mida que es guanya alçada es fa mes feixuc moltes pedres i grosses. Cal tenir en compte que quan el torrent o canal d’Alba gira al S. cal travessar-lo i anar cap a la cresta de la Tuca Blanca. En cas contrari ens aniríem cap els collados de Alba on podríem tenir alguna situació compromesa.
El cim fa dos pics per anar de l’un a l’altre es molt aeri amb una important caiguda no te res d’envejar del pas de mahoma.
Des de dalt el cim es gaudeix d’una magnifica vista de Cregüeña/Aragüells com Perdiguero Posets.